3 hónap nikotin nélkül, golyóálló mellényben

az utolsó szál cigi

ma van 3 hónapja, hogy elszívtam az utolsó cigimet. több, mint 18 évig dohányoztam. ez idő alatt átlag kb. 15 szálat szívtam naponta. az úgy 100 ezer szál összesen – nem kevesebb, mint 5000 doboz, ami mondjuk a mai áron számolva úgy 3 millió forint (!).

igen, 3 milliót költöttem arra, hogy lassan, de biztosan romboljam az egészségem és az önbecsülésem valamint távol tartsam magam a szabadságtól. mindig tudtam, hogy egyszer majd abbahagyom a dohányzást, de ez a ki nem mondott határidő a mindenkori távoli jövőben lebegett.

az alábbi rövid filmrészlet egy nagy kedvencemből, a 95-ös egy füst alattból csodálatosan összefoglalja a dohányzás lényegét.

tehát hollywood felelős az egészért. de vajon mi mindenre költeném most ezt a 3 millát? ez igazából elméleti kérdés csupán, így mindegy is. inkább abban reménykedem, hogy nem okoztam magamnak maradandó egészség károsodást.

egyébként pedig örülök, hogy dohányoztam, mert így belülről megapasztaltam egy függőség anatómiáját. azonban a 30-as éveim közepére arra is rádöbbenem, hogy nem vagyok golyóálló. illetve, hogy az egykoron számomra önállóságot, lázadást, felnőttséget jelentő dohányzás valójában megfosztott az igazi szabadságomtól. dohányos karrierem során folyamatosan azt tartottam szem előtt, hogy mikor gyújthatok rá legközelebb. cigitől cigiig éltem és amikor valami közbejött, pl. késett a repülőgép 2 órát, akkor kiakadtam, mert nem gyújthatok rá. mostanra meg eljutottam odáig, hogy örülök, amiért egyáltalán nem kell rágyújtanom.

az érdekes a dologban, hogy mennyire könnyen ment ez az egész leszokás dolog. mintha soha életemben nem cigiztem volna.

nem akarok hittérítő lenni, de ha te is szeretnél leszokni, akkor mindenképpen olvasd el allen carr “végre nem dohányzom” című könyvét. itt ingyen megtalálod pdf formátumban. ez az úgynevezett cold turkey módszer, melynek lényege, hogy a megfelelő pillanatban elszívod az utolsó szálat, és kész is van az egész. az egyetlen titok, hogy soha tobbé nem szabad rágyújtani. ugye milyen egyszerűen hangzik. én most már tanusíthatom, hogy ez a gyakorlatban semmivel sem bonyolultabb. és nem híztam egy grammot sem azóta. csupán a kreativitásom szintje emelkedett. például azóta írom ezt a blogot. sokkal több energiám lett és örülök, hogy sikerült változtatnom.

a statisztikák szerint, aki 30 éves korára leszokik, az ugyanolyan sokáig fog élni, mint aki soha nem is dohányzott életében. én túlléptem ezt a bűvös életkort, de a dohányzás csak a halálesetek 1/3-ért felelős. másik 1/3 a táplálkozás (már ezen is dolgozom), a maradék pedig a környezeti hatások, a genetika és a hozzáállás az élet dolgaihoz.

na talán az a legnehezebb, hogy az utóbbi rendben legyen. ez a leszokással ellentétben egy életen át tartó munka. szóval rajta vagyok az ügyön, mert szeretném, hogy az egészségem szép hosszú életet tegyen lehetővé. nagy lökés lekileg, hogy az egyik harmadot már kipipáltam…
Bandirepublic | Promote your Page too

Reklámok

10 gondolat “3 hónap nikotin nélkül, golyóálló mellényben” bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: fél éve nem dohányzom és jó nekem « bandirepublic

  2. Visszajelzés: a kulcs: hogyan táplálkozz egészségesen? | bezzeg a svédek!

  3. Visszajelzés: nikotin intravénásan: snüssz a nyálmentes tubák | bezzeg a svédek!

  4. Visszajelzés: best of első év | bandirepublic

  5. Sziasztok!Ma van 2017 02 04-én 190 napja h egy szál cigit nem szívtam el!Közel kb 30-évet szívtam 1,5 éves kihagyás után ismét visszatért a cigi mit azóta is bánok!Sokkal jobb a közérzetem híztam 8 kilót aktívan sportolok /2naponta/hetente futok 🏃 10km-t és minden illatot,ízt kobban érzek mint bármikor előtte!Nekem roppant nehéz volt leszokni,de most már túlvagyok a nehezén!!!Tapasszal tettem le a cigit,mert az Sokat segített de igazából mindegy mivel CSAK HAGYD ABBA!!!!!!!Soha nem gyújtok rá többet,,,,,,Nekem ez a Legnagyobb fogadalmam!Ti is ezt tegyétek,,,,,,,Sok sikert minden leszokni vágyó dohányosnak! Ui-keményebb a drognál,de akaraterő,ha kell tapasz,rágó,gyógyszerrel biztos 😥 megy mindenkinek,,,,,,

Vélemény, hozzászólás?

