google adatvédelem: a nagy testvér figyel minket?!

ha használsz bármilyen google terméket (tegye föl a kezét, aki nem!), akkor biztosan te is találkoztál a napokban azzal a rendszerüzenettel, amely felhívja a figyelmünket arra, hogy az adatvédelmi feltételek és szabályozás megváltozott a cégnél.

röviden arról van szó, hogy mivel a google-nek van úgy 60 különböző terméke, eddig ezekhez 60 külön adatvédelmi nyilatkozat tartozott, amelyeket mindenkinek a regisztráció során el kellett fogadnia. most ezeket az adatvédelmi policy-ket gyúrták egy alaptörvénybe, ami szervesen illeszkedik az utóbbi időben megfigyelhető trendhez, mely szerint a cég elkezdte racionalizálni a kínálatát, és folyamatosan szűntet meg marginális szolgáltatásokat (google wave R.I.P. – te nagyon hiányzol…), illetve von össze meglévőket. ami nagyon szembetűnő, hogy a facebook rivális g+ integrálva lett minden alkalmazásba, és még maga a keresőmotor eredményei is a személyes preferenciák figyelembe vételével lesznek rangsorolva. az android térnyerését már nem is részletezem, de nyilván szeretnék kihasználni azt, hogy a legújabb adatok szerint már okostelefonról bonyolítják az internetforgalom legnagyobb részét  a világ boldogabbik felén.

a netes közösség és a tech szakma azonnal elkezdett őrjöngeni, és rengeteg kirohanást intéztek a keresőóriás (ez de szar újságíró duma, csak nem akartam hetvenedszer leírni, hogy google) ellen, miközben ők azt állítják, hogy maguk az adatvédelmi elvek változatlanok.

az elmúlt hetekben a SOPA (a kalózkodás elleni, a web 2.0-t egy tollvonással elpusztító) törvényjavaslat ellen lázadt a web közössége látszólag sikerrel, de ebben az esetben szerintem nem a web haláláról, hanem teljesen másról van szó.

nehéz lepleznem a google termékei iránti rajongásomat, ezért nem is próbálom, DE azt tisztán kell látni, hogy fantasztikus eszközöket (search, booksearch, android, chrome, gmail, maps, earth, g+, picasa, youtube, reader stb, soroljam még?) ad a cég a kezünkbe gyakorlatilag ingyen. mi azzal fizetünk ezekért, hogy reklámokkal engedjük bombáztatni magunkat és ehhez hozzájárulunk, amikor a regisztráció során elfogadjuk a feltételeket. szerintem fair üzlet.

ebből az egész integrációból az fog kisülni, hogy bármelyik platform használata során feltérképezett szokásainkat és érdeklődési körünket egy helyen fogja tárolna a központi agy annak érdekében, hogy a lehető legjobban eltalált, személyre szabott hirdetések jelenjenek meg a saját felületeinken. ezzel teremt ugyanis a google értéket a fizetős ügyfelei=hirdetők részére, továbbá én is rendkívül boldog leszek, hogy nem tampon, arcápoló és gyógyszer reklámokat kell látnom, hanem mondjuk autó, kütyü, utazás témakörben készülteket.

a reklámok úgy általában nekem alapvetően megkeserítik az életem, de nem azért mert pusztán léteznek, hanem mert nagyrészt szarok, harsányak és nem nekem szólnak. azon már túltettem magam, hogy nem fogok soha egy reklámmentes világban élni, ezért igenis szorgalmazom, hogy a hírdetések legyenek személyre szabottak. mindenkinek jobb lesz úgy. aki meg nem szeretné ebben a google-t támogatni, az szabadon távozhat a szolgáltatásaiból és feliratkozhat bármelyik konkurensnél, aki ugyanezt csinálja pepitában csak kevésbé hatékonyan…

ui: ide kattintva megtudhatod, hogyan töröld ki magad és a szokásaidat a google emlékezetéből, ha mégis úgy döntenél

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s