karrier vagy család?! a világ legrövidebb hétvégéje

már hétfőn érzetem, hogy ez a hét fájdalmas lesz. a múltkori csodás 4 napos hosszú hétvége után 6 napos munkahét. ráadásul a munkahelyemen messze nem ideális a hangulat. miután kértem egy év fizetés nélküli szabadságot a kislányuk születését követően azt az emberséges választ kaptam, hogy család vagy a karrier. már ez önmagában szarul esett, de fokozták a hangulatot azzal, hogy a héten kétszer is megkértek, hogy ugyan adjam már be a felmondásomat. na gondolhatod, hogy ilyen légkörben mennyire tudok produktív lenni. sőt már az nehézséget okoz, hogy megőrizzem a hidegvérem.

a vasárnap este általában úgyis a legszomorúbb időszak az ember életében, amikor a valóság és az elvárások nyikorogva feszülnek egymásnak. ráadásul  a mostani egész hétvége a mai egyetlen napra korlátozódott a fent említett okokból, plusz hajnalban tértünk át a nyári időszámításra – amit egyébként imádok -, s ez elrabolt még egy órát a 24-ből.

a család vagy karrier kérdés pedig csak olyan ember agyából pattanhat ki, akinek a család semmit nem jelent, és valószínűleg nincs is neki. mondjuk kulturális különbségek is szerepet játszhatnak abban, hogy én és a cégem vezetése teljesen másképpen látja a világot. az amerikaiaknál például az apa 2 nap extra szabadságot kap gyermeke születésekor, míg az anyukák 6 teljes hétig otthon maradhatnak szülés után! aztán vissza a melóba.

csodálkozunk, hogy a jenkik mondjuk kersztnevükön szólítják a szüleiket és csak egy évben egyszer hálaadásra utaznak haza? hiszen 6 hetes koruktól a dadus a valódi anyjuk, aki vagy egy szerencsétlen mexikói feketemunkás vagy egy kelet-európai tinédzser au-pair. nem akarom minősíteni ezt a kultúrát, de érteni vélem, hogy miért gyökértelen a legtöbb amerikai.

szerintem vannak időszakok az ember életében, amikor a karrier nagyobb hangsúlyt kap, de a klasszikus értelemben vett céges szamárlétra kizárólag másodlagos lehet a család mellett, ha mindenképpen választani kell a kettő közül. márpedig most engem ilyen választás elé állítottak.

az alábbi képek ma készültek:

20120325-212347.jpg

eldugott kis templom gödön

20120325-212354.jpg

nagyot sétáltunk

rayoflight

holnap pedig ez vár rám:

SZERINTED?!

5 gondolat “karrier vagy család?! a világ legrövidebb hétvégéje” bejegyzéshez

    • emlékszem, hogy anno amikor beálltam a multikultiba, akkor minden barátom csodálkozott, hogy mifaszt keresek ott az én személyiség / egyéniségemmel. azt kell mondanom, hogy az elmúlt 5,5 évben rengeteget tanultam szakmailag, a szervezetekről, az emberekről, de legfőképp önmagamról. nagyon fontos tapasztalás volt ez nekem. abban bízok, hogy most elértem a következő szintet, mint super mario és ami most velem történik az törvényszerű.
      (ja és végig anyagi biztonságban éreztem magam, s a magyar átlag feletti pénzt vittem haza minden 28-án.)

  1. Bangyikám, légy szi’ most légy olyan racko, amilyen szoktál lenni más esetekben! Nem szabad érzelmi síkra terelni multiékat; pont az (volt) a céljuk, hogy megtörjenek! Le vannak szarva, még két hónap és új szakasz kezdődik kis családod életében! Tudod: föl a f*sszal!

Vélemény, hozzászólás?

