asia center, china mart: piaci körkép és értetlenkedés

a mai napig emlegetik amikor a 80-as években a japánok végképp letarolták az amerikai autópiacot a nem túl eredeti, de vizuálisan nem bántó, minőségben kifogástalan, praktikus és olcsó gépeikkel. mára már a toyota az olyan hagyományosan amerikai szegmensekben is piacvezető, mint a pick up.

subaru xt 1985 – űrhajó belső

de kinek jó ez?

az amerikai autógyártó cégeken kívül mindenkinek. azt hiszem felesleges ecsetelnem, hogy miért, de az mindenki számára világos, hogy a verseny végeredményben a fogyasztónak kedvez.

szóval régóta hallom, hogy a kínai már nem a gagyi szinonímája, és egyre több feltörekvő piacon hódítanak az autótól a napszemüvegig  saját márkás termékekkel. a geely ugyebár megvásárolta néhány éve a volvo-t tokkal vonóval, valamint minden kínába települt globális autógyártó kooperációra van kötelezve a helyi cégekkel, melynek során a legkomolyabb technológiát és know how-t nyúlhatják le féllegálisan.

textiliari fronton már olyan fejlettségi szintre jutottak, hogy egyre több neves gyártó vitte el kínából a termelést bangladesbe és más térségbeli fejlődő országba az árrés megtartása végett.

hozzánk kínaiból is csak a legalja jut?

évek óta nem jártam az újpalotai asia centerben, ahová tegnap eltévelyedtünk, hogy a közelgő utazáshoz beszerezzünk valami samsonite koppintást az eredeti ár töredékéért. az akciónk sikerrel járt, de döbbentem tapasztaltam, hogy az üzletek és az árukínálat színvonala az utóbbi időkben nem hogy emelkedett volna, de arccal beleállt a földbe. már alkudni sem lehet. egy bőrönd 7000,- volt. kérdem a csávót, hogy menniért ad kettőt, mire rezzenéstelen arccal rávágta, hogy 14-ért. hová tűntek a régi szép idők?

ez a kép mást sugall, mint ami a valóság

ennek megfelelően az üzletelyiségek fele kihasználatlan, a még működők közül pedig a legtöbben olyan ordenáré ruházati termékekekt árulnak, hogy elképesztő. a vásárló kör első blikkre a városba beutazni képtelen helyiekből és a szegénység határán egyensúlyozó félprofi prostituáltakból állt össze kiegészítve néhány átlagemberrel, aki mosóporért jár oda.

régebben rendszeresen jártunk, mert mindig találtunk magunknak valami érdekeset (vállalható farmert 3 ezerért, ilyesmi), illetve élveztük a hely mikroklímáját, ahol az ázsiai kultúra hétköznapi szinten fúzionál a magyarral. kedvenc jelenetem, amikor egy kínai, egy vietnámi és egy dzsipó kissrác együtt bandázott, és választékosan káromkodott magyarul.

válogatunk

tegnap viszont csalódnom kellett, és értetlenkednem. az árak elszálltak, a minőség fos az esztétikum értékelhetetlen. egy hello kitty-s baba fürdőruha például 3300,- ft (biztosan nem a jogdíj dobja meg az árat), amit nem tudok megemészteni, főleg úgy, hogy utána a decathlonban 1500-ért vettünk szebbet, jobbat a gyereknek. a fehér t-shirt 1200-ért szintén indokolatlan, amikor a h&m pl. egy százassal többért biocotton, jó minőséget kínál.

az emeleten bedobtunk egy kis kínai kaját ebédre, remélve, hogy az őshazához közel tényleg jót fogunk enni. hát az ehetetlen fölött csak egy szinttel feljebb tudom értékelni a produkciót, ha nem nézem az ár/érték arányt. egyébként meg a városban bárhol jobb kínait eszek az ott kifizetett árnál 30%-kal olcsóbban.

összességében megállapítható, hogy a kína piacos téma nem bírja tartani a versenyt a plázákban található világhírű márkákkal, ahol a folyamatos akcióknak köszönhetően szinte ugyanolyan áron lehet divatosan és jó minőségű cuccokban felöltözni.

a minőségi kínai  termékeke betörését a fejlett piacokra pedig továbbra is várom őszinte szeretettel.

Advertisements

2 gondolat “asia center, china mart: piaci körkép és értetlenkedés” bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: ízlelgessük együtt a kínai autó logo-kat! | bandirepublic

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s