facebook spam, google tudathasadás, anomália a köbön

nagyon furcsa jelenséget észlelek a facebookkal kapcsolatban. és most nem a részvény kibocsátás körüli zavarra gondolok.

már hónapokkal ezelőtt is kaptam hasonló emailt, mint ez itt alant, ami próbál visszatéríteni az oldalra egy sikertelen bejelentkezés után.

20121020-073324.jpg

a címzett tán én volnék?!

ez igazán kedves a facebook csapatától, a baj csak az, hogy a levél nem nekem szól.

egyrészt a bandirepublic-os email címemmel vagyok regisztrálva, tehát tévesen érkezett hozzám a levél, másrészt az email cím, amire küldte a facebook a levelet egyébként sem az enyém, csak nagyon hasonlít arra.

az első mailt és próbáltam továbbítani az eredeti címzettnek, akinek az email címe egy karakterben eltér az enyémtől. kissé meglepődtem, hogy én kaptam meg a magam által másnak küldött levelet, de csak megvontam a vállam hümmögve, és hagytam a problémát megoldatlanul.

itt azonban már kezdtem arra gyanakodni, hogy ez mégsem a facebook bénázása, hanem a google-é. ami engem nagyon elszomorítana, hiszen eléggé kedvelem a termékeiket, és egy ilyen malőr nagyon gázos szerintem. azt gondolom, jogos elvárás, hogy összes email menjen az eredeti címzetthez.

a dolog a napokban viszont elharapódzott. a másik andrás aktivizálta magát a facebookon és minden barátság visszaigazolásról emailt kap. azaz én. tehát kezd tele lenni az inboxom és a tököm az üggyel.

újre felvettem a kesztyűt és megkerestem a facebookon a tagot, ahol egy privát üzenetben vázoltam a helyzetet és kértem a tagot, hogy változtassa meg az ott használt email címét, ha nem akarja, hogy a virtuális közösségi életét nyomon kövessem. egyelőre semmi reakció. közben spam szűrőt alkalmaztam az összes facebook által küldött emailre.

a következő tervezett lépések közt olyanok szerepelnek, hogy írok a fb-n az ismerőseinek is, hogy szóljanak nekik, illetve kísérleti jelleggel elmesélem a történetet a gmail és a fb ügyfélszolgálatának is. mert most már tényleg izgat a dolog.

20121020-073331.jpg

ez angyali angitól, de kár, hogy nem nekem szánta

azért, hogy a facebookot is ekézzem illessem konstruktív kritikával, szeretném megmutatni, hogy a száz éve várva várt iOS frissítés után mi mindent mutatott nekem a rendszer a mobilomon:

20121020-073346.jpg

üdvözlünk a facebook mozgalmas világában az iphone-on is!

20121020-073404.jpg

az 5. verziónál juottak el oda, hogy az alapoktól újjá építsék az aplikációt. nem kapkodtak, na.

eleve röhejes, hogy a cég vezetése által is kiemelten fontosnak tartott mobil platformon, a mintegy 300 millió iphone felhasználónak (+ nemtom mennyi ipad-es user) hosszú hónapokig, ha nem évekig kellett elviselni a működésképtelenség határán egyensúlyozó aplikációt.

az új verzió érezhetően jobb lett, de például hiányolom a megosztás lehetőségét, ami tán a legalapvetőbb funkció egy közösségi oldalon. ezen kívül számos olyan beállítás van, amit csak a számítógépünkről eszközölhetünk, pedig sokan nem szívesen lépnek be az oldalra külön csak ezért.

na jól van, most mentem, mert írnom kell a zuckerbergnek meg a szergej brinnek.

20121020-073422.jpg

koszos a facebookom vagy mi történik itt?

Reklámok

2 gondolat “facebook spam, google tudathasadás, anomália a köbön” bejegyzéshez

  1. Nagyon gáz h nem lehet megosztani az appen kersztül! Meg h 3-4 külön facebook app van (fb messenger pages). Apropó WordPress appet milyennek találod? Szntem elég ügyeske

    • WP app szerintem sokat fejlődött, de sajnos csak bizonyos korlátok közt használható, csak úgy mint minden az iOS-en. mondjuk sokszor nyomogatom, mert kommentekre reagálni jó, meg mániákusan statisztikát vizslatni.
      amit szeretek benne, hogy a telóval készült képeket felnyomom egy draft post-ba, és később a gépről megírom a bejegyzést. viszont lassú, mint a dög.

      de a facebook siralmas. abszolút nem értem, hogy a népek miért nem a google+t nyomatják. mondjuk anno a wave-nek is én voltam az egyetlen lelkes rajongója a havere közül… a fb is azóta fejlődött, mióta a wave-be belebukott csávó átment a google-tól….

Vélemény, hozzászólás?

