a számítógép eltévésedése, avagy most mit vegyek?!

a jó öreg acer laptopunk kiszolgált már több, mint 5 évet úgyhogy elkezdtem új gép után nézni. működik még ugyan a vas, de a bal klikk gomb már teljesen kimúlt az múltbéli farmville szántás-vetés következtében, továbbá egyre lassabban bootol be, egyre többször fagy le és nincs kedvem ismét újrahúzni a win 7-et rajta. ráadásul akönyv szerinti értéke már rég nullára amortizálódott.

Tablet-vs-Laptop

nos ilyenkor az első dolog meghatározni, hogy mire van szükségem. az biztos, hogy szeretnék gyors működést, könnyű testet és hordozhatóságot.

már túl sokszor forgattam a kezemben az ipad minit és a nexus 7-et, de valahogy nem visz rá a lélek a dologra. mondjuk, ha a kettő közül kéne választanom, akkor inkább az android a kíváncsiság  és az ár/érték arány miatt, mert iphone júzerként nem vagyok beszarva az ios-től.

a legnagyobb bajom a tabletekkel, hogy ezek fogyasztásra készültek és nem alkotásra. képtelen vagyok írni az ios-en. ha jól tudom az androidon sincs rendes magyar billentyűzet, úgyhogy nem igazán tudnám velük kielégíteni az igényeimet.

Screen_Shot_2013-02-01_at_14.33.10

érdekes, hogy mennyire előretörtek a tablet eladások egyébként. tisztán látszik, hogy a nagy többség ezeken és okostelefonokon fogyasztja a tartalmat a közeli jövőben. az interaktivitás írás hiányában nekem korlátozottnak tűnik, hiszen kimerül az egyszerű lájkolásban meg +1-ezésben. ez szomorú az internet jövőjére nézve…

de akkor mit vegyek magamnak? szeretnék rendszeresen írni a gépen, fájlokat letölteni, tárolni és persze office alkalmazásokat használni. tehát windowsos gép lesz. a win 7 nekem bejött, kicsit fosok a 8-tól. tapasztalata van valakinek?

a 13″-os kategória tetszik a legjobban a laptopok közül, de ez valamiért aránytalanul drága. ha 15″-öst veszek az nagy és dögnehéz, ha meg 10″-est, akkor az kiherélt, nem? volt egy fujitsu netbookom pár éve, de az használhatatlan. vajon az újak már jobbak?

légyszi segíts nekem megokosodni! a keret max 150 ezer forint.

Reklámok

6 gondolat “a számítógép eltévésedése, avagy most mit vegyek?!” bejegyzéshez

  1. Asus k53s…
    (I3, 4gbram,650gbhdd, gf610-es videokártya, 15″) ez volt nekem 150k novemberben. Gyors kis gép, a szûk keresztmetszet a vga-ja, tehát az új játékok nem hd-ben futtathatóak.

  2. szia, en csak most olvastam ezt a posztodat… dontottel mar gep-ugyben? ha meg aktualis, akkor irnek bovebben a friss tapasztalataimrol, hasonloan dilemmaztam en is eddig. (ferj programozo.)

Vélemény, hozzászólás?

