kulcszavak ’13: nemzeti pop up streetfood store és kézműves sör

az elmúlt egy évet stockholmban töltöttem, így az időközben lezajlott budapesti változásokat, megjelenő trendeket friss szemmel, egycsapásra érzékelem.

miközben a nemzetközi viszonylatban is sokatlátott barátommal jártuk a belvárost megállapitottuk, hogy a magyarnak szüksége van kulcsszavakra, tematizálni kell a közbeszédet, ugyebár.

nos az első este után már egyértelműen kirajzolódott a cimben szereplő szavak erős felülreprezentáltsága. tisztára, mint a 80-as években, amikor minden turbo volt.

kézműves mozgalom

forrás: 444.hu

forrás: 444.hu

először is az ország gazdasági helyzetét tekintve értetlenül állok az elvileg kisüzemi, manfakturális körülmények közt, minőségi alapanyagokból készitett élelmiszeripari termékek népszerűsége előtt. kezdődött még anno a cserpessel, aki már mekdonáldsz lett, most meg a magyar kézműves sörök hóditanak.

ki is próbáltam a keserű méz nevezetűt, melyet suttogva ajánlottak bizalmasan, mint titkos tuti tippet. csak annyit mondok, hogy a fél poharat otthagytam (ár: 590 Ft a Gozsduban), majd széles mosollyal az arcomon öblitettem le a brutál keserű szájizt egy 350 forintos arany fácánnal a Mika kertben.

biztos én vagyok bunkó, de inkább betáraztam a tescoban 199 forintos pilsner urquell-lel és mostantól bizalmatlanul kerülgetem a hihetetlenül hype-olt témát.

gondolom az egyre vékonyabb jómódú magyar polgári réteg lelkének jól esik, hogy igényes nemzeti sörökkel tompithatja magát a nagy kánikulában.

nemzeti

itt ugye főleg a trafik téma az aktuális, de most tényleg miért kell mindennek nemzetinek lenni? a T-betűs logo még tetszik is, de a démonizált dohánytermékekkel miért kell összekapcsolni a nemzeti eszmét és a magyar trikolort?

nemzeti

ami viszont a legrosszabb az egészben az a kimaxolt 18-as karika a tejüveg fölött. na ettől tutira szexshopnak nézi az angol úriember az üzletet vagy/és felcsillan benne a remény, hogy odabenn drogot is árulnak. pedig sajnos nem, de legalább tele van kurvákkal a belváros. szerda este 3 nő is mekérdezte tőlünk, hogy sex? ez nyilván a kereszténydemokrata erkölcsök elterjedését mutatja a konzervativ vezetésű nagyvárosban.

a szeretett szülővárosom egyébként világszinvonalú bulinegyeddé alakult az utóbbi időben és szabad szemmel jól látható hogy súlyos beruházások történtek a nagy számban pestre érkező fizetőképest külföldiek igényeinek kielégitese érdekében. a gettóban és a gödör környékén lévő helyeken egyébként sok a magyar is, de szeriintem csak mi nem tartanánk el enni kocsmát, éttermet és klubot.

a gasztronómiai vonal határozottan javult, most már nem csak félnyers gyros-t lehet enni, de húsból készült hamburgereket is például. itt volt az ideje a változásnak, de azért még van hová fejlődni, mert messze van még az az állapot, hogy a pénzedért minden esetben megkapod az ellenértéket.

a pop up store név indokolatlan használata viszont nagyon elterjedt. lehet, hogy azért a tulajok tudják, hogy ez valójában miről kéne, hogy szóljon, de leszarják.

talán a régi balatoni biznisz modelt viszik, mely szerint a pár napig itt tartózkodó turiszt bejmegy, költ és mehet is a picsába, hisz kimondottan nem lesz ott az üzlet többé, mert ki van irva: pop up.

összességében kellemes élmény a belvárosban tekeregni, és nincs miért szégyenkeznünk. szerintem ajánljuk nyugodtan budapestet külföldi ismerőseinknek desztináció gyanánt!

Reklámok

Egy gondolat “kulcszavak ’13: nemzeti pop up streetfood store és kézműves sör” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s