3. típusú találkozás: sárga kiwi

mostanában óriási tapasztalásokat élek meg hál’ istennek! a legutóbb tegap kerekedett el a szemem, amikor új-zélandi sárga kiwit árultak a közértben. nyilván vásároltunk néhány darabot kipróbálás céljából.

az ígéretet beváltotta a termék, tényleg sárga volt belül. ráadásul eszméletlenül finom és édes.

zespri gold kiwi
azonnal rámtörtek gyermekkori emlékeim, amikor 83-ban az ausztriában dolgozó szomszédunk megkínált egy kis feketeimportos kiwivel. akkoriban egyáltalán nem is értettem a jelenséget: mi ez, zöld, szőrös krumpli? meg sem kóstoltam – ilyen kis óvatos újpesti srác voltam.

mondjuk a háromszög alakú csokit sem értettem, de a toblerone-ból azonnal ettem, amikor elém rakták. volt ott is csodálkozás, de nem kedveltem meg a fogak közé ragadó baszok miatt.

zespri gold

bocsánat, kicsit elkalandoztam a tárgytól. szóval nagy örömömben meg is osztottam az élményt tegnap a tumblr-en, ahol a tanult új-zélandi kollegák föl is világosítottak a sárga, másnéven golden kiwi témakörében. beszéljenek tehát helyettem a szakértők, belinkelem a témába vágó részleteket: pappito leírása itt, és a fajta veszélyeztetettségéről itt. subdimension pedig egy állami kiwi oldalt osztott meg a nagyérdeművel.

fogyasszátok szeretettel és egészséggel!

10 gondolat “3. típusú találkozás: sárga kiwi” bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: leleplezés: kifejezetten a svédeknek gyártják a volvot! | bezzeg a svédek!

Vélemény, hozzászólás?

