iOS7 ez most komoly?!

tegnap (2013. szeptember 18.) este 7:05-kor – 5 perccel a szoftver megjelenése után) rendes trendkövető felhasználóként már rajta is lógtam az apple serverén és bőszen töltöttem le a legújabb iOS7 operációs rendszert a régi iphone 4-re és az ipad minire.

20130919-093051.jpg

a frissített home screen még nem egységes az ikonok designja tekintetében

én nagyon szeretem az ilyen frissítéseket, mert úgy érzem mindig, hogy egy új kütyüt kapok a pénzemért (ingyen), újra lehet nyomkodni, beállítani, megszokni, felfedezni az ekoszisztémát (hogy divatos szavakat is használjak).

az apple úgy harangozta be az iOS7 eljövetelét, mint a legnagyobb változást/durranást az iphone 6 éves sikertörténelmében. az tény, hogy az apple inc. még mindig egy nagyon sikeres és profitábilis cég, sokan csak irígykednek rájuk, de amióta steve jobs meghalt pár dolog megváltozott.

az elmúlt egy évben az apple maga rombolt le néhány általuk felépített mítoszt, cáfolt meg axiómákat. nem gondolom, hogy ez feltétlenül baj lenne, csak kíváncsi lennék, hogy jobs regnálása alatt is megtörténhetett volna olyan szentségtörés, hogy a piac és a vevők igényeit próbálják kielégíteni ahelyett, hogy meghatároznák azt.

én úgy érzem, hogy a cég hozzáállása alapvetően más lett, amit jól mutat a majdnem 7 colos ipad mini és az “olcsó” iphone 5c megjelenése például. az olcsó azért van idézőjelben, mert a műanyag tokba csomagolt iphone 5 amerikában 529 dollár kártyafüggetlenül szemben a csillogó 5s 649 dollárjával. nyilván európában a kettes szorzó érvényesül majd az árképzésben.

a mostani szoftver frissítés azonban számomra óriási meglepetés volt, és sajnos nem pozitív.

lassan 3 éve vagyok iphone user, de fél éve vettem egy nexus 7-et, mert már nagyon érdekelt az android, úgyhogy van összehasonlítási alapom, amikor azt mondom, hogy az iOS gyönyörű, elegáns és jól használható interfészéből azért nagyon sok funkció hiányzik, ami a nagy rivális google oprendszerében alap. elég csak megemlíteni az értresítéseket, a megosztásokat és a widgeteket, ami így hirtelen eszembe jut.

megosztás terén minden játszik androidon

megosztás terén minden játszik androidon

az apple eddig is okosan integrálta a legnépszerűbb alkalmazásokat az iOS-be, mint az imessage, a facetime például, úgyhogy nem volt meglepő számomra, hogy az androiddal szembeni lemaradásukat is megpróbálták most behozni az értesítések és a shortcutok terén. azt kell mondanom, hogy csak félmunkát végeztek, mert az android ezen funkciói még mindig sokkal többet tudnak.

a design

mindig ez volt az apple erőssége. egyszerűen gyönyörrel tölt el, amikor ránézek a termékre és az interfészre. még mindig sehol nincs az android ezen a területen az ios-hez képest, de ez a mostani 7-es verzió szerintem nagy visszalépés, mondhatnám öngól az apple részéről.

nyilván ízlés tekintetében teljesen fölösleges vitatkozni, ráadásul nekem bejön a kevésbé csillogó, leegyszerűsített design (ami egyébként az android 4.3 sajátja), de most az iOS7-nél szerintem elfelejtettek a funkcióra is odafigyelni a nagy erőlködésben. egyszerűen megszűntek létezni az “gombok”, minden felirat vékonyabb betűtípussal készült, ezért alig látom és összességében nehezebben kezelhető lett az egész. az intuitív design meghalt. most hosszasan értelmeznem kell, hogy mit látok a képernyőn, és ez szerintem nem lesz sokkal jobb akkor sem, ha megszokom jobban, mert ahogy említettem nincsenek jól körülrajzolt funkciót mozgató területek.

a funkció halála

a legdurvább pofánverés nekem a naptár változása. az ikon eleve annyira véknya lett, hogy a homescreenen alig látom, hogy hányadika van, de amikor belépek, akkor nem kapok áttekintést a mai napi programjaimról a havi, illetve a heti nézetben sem. ezt így hogy?!

20130919-093106.jpg

a naptáron viszont teljesen kiakadtam

ok, el kell ismerni, hogy a kamera alkalmazás sokkal jobb lett, és sikeresen beépítették az instagram filteres és négyzet alakú képalkotási vívmányait, illetve sokat fejlődött a multitasking is (már kb. olyan, mint az androidon).

további pozitívum, hogy végre hozzáadtak új csngőhangokat. kár, hogy mindegyik majdnem szar. illetve, hogy ezen a szinten ennek kell örömködni. a kacsintós jézust idéző 3d hatású homescreen háttérkép pedig a parasztvakítás csúcsa, bár lehet, hogy kínában zabálni fogják…

20130919-093124.jpg

a + dioptriások szerintem nem örülnek az új billentyűzetnek

20130919-093138.jpg

ez tényleg előremutató, prémium design?

nem akarok most itt nagy adroid iOS összehasonlításba belemenni, mert sokkal érdekesebb, hogy milyen lett az iOS7 az előző 6-os verzióhoz képest. nos a feleségem csak annyit mondott, miután megnézte az én telómon az új rendszert, hogy ő nem kíván frissíteni.

kiváncsi vagyok, meddig hagyja majd az apple a hozzá hasonló júzereket a múltban élni.

a másik pedig, hogy sajnos holnap vissza kell adnom a céges iphone 5-t munkahelyváltás miatt (a sajnos a telefonra vonatkozik, nem az új munkahelyre) és már egy ideje azon tökölök, hogy mi legyen a következő telefonom (a majdnem 3 éves iphone 4-em már eléggé döcög). eddig majdnem biztos voltam benne, hogy megvárom az “új” 5c-t, de meglátva az árát és az iOS7-et erősen elbizonytalanodtam. ráadásul egy kártyafüggetlen samsung galaxy s3 már kb. feleannyiba kerül, mint egy iphone. ok, a rajta futó android kelet-ázsiai designjával még barátkoznom kell, de a 64GB-os micro sd és az amoled kijelző például elég nagy fegyvertények számomra.

a lényeg pedig, hogy hálás vagyok a sorsnak, amiért a fenti dolgok jelentik számomra jelenleg a legnagyobb problémát! köszönöm, hogy elmondhattam.

13 gondolat “iOS7 ez most komoly?!” bejegyzéshez

  1. Ami azt illeti, én sem vagyok kiszakadva… Amik eddig jól működtek, az most vagy sehogy, vagy hosszasan kell keresgélni! És ráadásul a design joggal fikázható, ezért nem volt érdemes az éjfélig tartó zsuga után 1-ig fennmaradnom!

  2. én egyszerre lettem IPod függő és Samsung Galaxy felhasználó is, ami az én viszonylag alacsony igényszintemnek tökéletesen megfelelő kombináció. nem tudom segítettem-e…

Vélemény, hozzászólás?

