aranybilincs avagy egy vállalalati rabszolga sanyarú sorsa

napokon belül új munkahelyen kezdek dolgozni. ez is egy nagy amerikai multi, csakúgy, mint az előző néhány az elmúlt 7 évben. előtte is volt már vagy 10 év munkatapasztalatom különöző helyekről a fegyveres testülettől kezdve a minisztériumon át az egyéni vállalkozóig, de úgy éreztem, hogy a multikulti megismerése nélkül hiányos lenne az elképzelésem a munka világáról.

images (5)

nos 7 éve csillogó szemű nem túl fiatalként vágtam bele, és nem hallgattam senkire, aki a sztereotípiákat nyomta nekem a nemzetközi nagyvállalatok világáról. magam akartam megtapasztalni a saját valóságomat. 

nos mára viszonylag leegszerűsödtek az elvárásaim a nagy munkáltatóval kapcsolatban. a lényeg, hogy megkapjam a kellemes fizetésem a család és magam egzisztenciális szükségleteinek biztosítása végett, miközben nem akarnak megölni – sem fizikailag sem lelkileg. ennyi. közben pedig aktívan gondolkodom azon, hogyan teremthetném meg magunknak a betevőt olymódon, hogy olyan emberekkel dolgozhatok, akiket szeretek, és beleszólhatok a céggel és a saját jövömmel kapcsolatos döntésekbe.

172860.strip.print

ha minden jól megy, akkor ez egy év múlva realitássá válik, de a lényeg, hogy folyamatosan dolgozzak az ügyön, hiszen még mindig több évnyi munka vár rám, mint amennyi már mögöttem van.

arra gondoltam, hogy a saját mentális egészségem megőrzése és az olvasók szórakoztatása érdekében egy munkahelyi patkányok jellegű blogot indítok. már beszélgettem is erről egy ismerősömmel, art mooney-val, de szerinte ez csak a frusztráltásgom levezetésére és bosszúállásra szolgál. lehet, hogy ezt az energiát a saját jövőm kitalálásába kéne ölni inkább, hiszen lehet, hogy nem én leszek a következő scott adams, aki korporét rabszolgából vált a dilbert irodai böcseleteinek világhírű alkotójává.

191588.strip.sunday

neked mi a véleményed? te olvasnál ilyen blogot? tudom, hogy van már pár ebben a témában, mert magam is lelkes olvasójuk vagyok.

inspirációnak olvasd el, hogy pontosan miért is vagy rabszolga, és hogyan kereshetnél tízszer ennyit vagy dolgozhatnál tizedannyit, mint most.

2 gondolat “aranybilincs avagy egy vállalalati rabszolga sanyarú sorsa” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

