napi star wars lego: adventi kalendárium élő közvetítés minden reggel – 2013

nos tavaly sikerült hagyományt teremteni, amit most már ápolni kell.

az idei áru a fülbemszó 75023-as nevet kapta a keresztségben. van, aki december elsején hanukiát gyújt, más adventi gyertyát. itt a “gyermeknek lenni jó” filozófia jegyében minden nap megnézzük, hogy mit rejt az idei kalendárium.

1.nap: erős kezdés egy R5-F7 astromech droiddal. nyilván ő nem olyan híres, mint R2-D2, pedig kalandos élete volt. majdnem elpusztult lepira hadnagy navigátoraként az arany 4-es hívójelű Y-szárnyú fedélzetén a yavin-i csata során, amikor a gépet találat érte. később a roncsait eladták a jawáknak, akik rendberakták és továbbadták boba fettnek. később az ő oldalán semmisült meg a slave I-gyel egyetemben.

a fejformája egyébként hasonló az R5-D8 és a R5-J2-éhez, csak más a színük, ami a küsőségeket illeti.

image

2. nap: duku gróf privát solar sailere, ami mint köztudott egy punworcca 166-os osztályú ágyúnasszád. személy szerint jómagam a gróftól hidegrázást kaptam.
image

3. nap: FA-4 pilot droid a mai eresztés. egy ilyen robot navigálta a tegnapi duku gróf által használt solar sailert a clónok háborújában, amit nem igazán követtem, mert nekem new school. azért köszi, jól néz ki, bár egy kisség a draidkatonák bebetonozott továbbgondolása.

75023-4

4. nap: zam wesell‘s speeder

5.nap: twin-pod cloud car a mai ajándék. ez egy elcseszett jármű szerintem, sosem értettem az eféle koncepciókat, de egy lobot milyen géppel járőrözzön a cloud cityben, nem?

6. nap: endor rebel trooper. mindig is az endoron történt események álltak legközelebb hozzám. de hol van a fegyvere?
image
7. nap: tegnap néztem, hogy miért nincs fegyvere a lázadó úrnak, de ma megoldódott a probléma.
image

8. nap: republic gunship – ez amolyan beetető akció, mert számos változatban létezik a nagy/komoly kiadása a cuccnak, de el kell ismerni, hogy a minifigura – advent kalendárium vonalon elég komoly az áru 3 mozgatható alkatrésszel.

image
9. nap: acclamator I osztályú köztársasági romboló, a későbbi birodalmi csillagrombolók elődje
image
image
10. nap: clone trooper. alakul a buli.
image11. nap: ezt a rusnyaságot nem ismertem föl. talán, mert a clone wars-ból való az ott sokszor tanknak nevezett AT-TE lépegető

12. nap: republic gunship. ez is a clone warsból van, ahol műveletlen vagyok, viszont bírom az ilyen mozgó alkatrészes cuccokat – főleg ezen a szinten.

13. nap: battle droid. nem tudom te hogy vagy vele, de szerintem ezt a karaktert elcseszték, mert olyan komikusak, miközben inkább félelmetesnek kellen lenniük. de ha a zsiráffejű idióták képesek legyőzni őket, akkor mégois hogyan értekeljem a teljesítményüket?

14. nap: geonosian starfighter

azért ez arra elég jó, hogy meghozza a kedvemet a nagy verzióhoz:

15. nap: geonosian harcos, hogy valaki vezethesse a tegnapi űrhajót. ez szerintem nagyon menő minifigura, bár a teste miatt nem igazán hozza e rovarszerű élőlenyek jellemzőt.

16. nap: a jól megszokott formát követve a geonosiai harcos tegnapról megkapta  a fegyverkészletét, nehogy töketlenül kelljen randira mennie

17. nap: naboo cruiser

18. nap: az eddig legjobb cucc idén, egy scout trooper. nekem ez egy nagyon mélyen beégett emléket idéz föl. történt ugyanis 1984-ben, hogy kis nyálasszűjú gyermekként a szüleim elvittek egy hétre ausztriában (graz és bécs), ahol a nyugati világ szele majdnem lesöpört a lábamról. az még csak hagyján, hogy az utcán m inden egyes “nyugati” kocsinak benéztem az ablakán, hogy lássam mennyi a végsebesség a kilométer óra szerint, de amikor bécsben betértünk egy négyszintes játékboltba, akkor végem volt.

egyszerűen elhagytam a szüleimet, amikor megláttam a fél emeletnyi star wars bábu és egyéb ketyere részleget. egy fél óra (lehet, hogy csak 3 perc volt, de az idő megállt a hatalmas millennium falcon láttán)  bűvölet után azért eszméltem, hogy nincsenek meg apukámék, s egy 9 éveshez méltóan jól elkezdtem bőgni a rémülettől, hiszen nem tudtam elmesélni senkinek németül, hogy mi az ábra.

mikor szüleim megtaláltak a nagy ijedtségre való tekintettel a kis csóró büdzséből úgy határoztak, hogy választhatok magamnek egy db star wars figurát. na azt a dilemmát nem kívánom senkinek. te mégis kit választanál?

én végül egy ilyen scout trooper mellett döntöttem, mert annyira menőnek taartom a mai napig, pedig alapvetően a lázadók oldalán álltam mindig. de ezek a csávók a menő járgányaikkal…

éveken keresztül ez volt a kedvenc játékom, még az iskolába is sokáig hurcoltam magammal. később kaptam még egy ewok “macit” is, de annak eszmei és használati értéke meg sem közelítette az én hős birodalmi járőrömét. amit később elloptak tőlem az újpesti általánosban. sad stroy, but true…

19. nap: szeparatista shuttle. valszeg öregszem, de én ezt föl sem ismertem. még az eredeti képről sem. clone warsos lehet az áru?

20. nap: jedi starfighter karácsonyi színekben. újabb elem, amire csak pislogtam, mert nem láttam a clone warst.

21. nap: jango fett slave I-ese. na ezt legalább felismertem, és talán ez a legkomplexebb építmény idén, bár mozgó alkatrészt nem tartalmaz.

22. nap: újabb minifigura, ezúttal gyermek méretben boba fett. nem tudom te hogy vagy vele, de nekem ezek jönnek be a legjobban. lehetne jövőre minden nap figura a meglepetés!

23. nap: na erről  a szánkó-szerű felfegyverzett a kármiről ötletem sem volt micsoda. utána kellett néznem a remek rebrickable.com oldalon, ahol megtdtam, hogy egy rossz poén alanya vagyok, mert ez valóban egy szánkó, amit rénszarvasok helyett egy jet pack hajt. na de vajon ki lesz a mikulás holnap, aki meglovagolje eme csodás szerkezetet?

24. nap: eljött a karácsony napja, ami e bejegyzés utolsó műtárgyát is jelenti egyben. nem volt nagy meglepetés a túl sokat mondó csomagolásnak köszönhetően, hogy idén jango fett szállítja az ajándékokat a télapótól kölcsönkért gúnyájában. az öröm persze a tetőfokára hágott, mikor összejött végül az egész bérgyilkos/rohamosztagos família.

20131224_082443

Egy gondolat “napi star wars lego: adventi kalendárium élő közvetítés minden reggel – 2013” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

